Przejdź do głównej zawartości

Jak zrobić łańcuchy choinkowe? - DIY



Od miesiąca myślałam nad pomysłem własnych łańcuchów choinkowych. Wspominałam z sentymentem wykonywanie papierowych i słomkowych łańcuchów z przedszkola. Chciałam pobawić się raz jeszcze w klejenie, wycinanie i dać też innym radość tworzenia własnych ozdób choinkowych. Pomału pomysł krystalizował mi się w głowie.


Obmyśliłam, że będę potrzebować:

kolorowych słomek (tych do napojów), papieru kolorowego, bombek i gwiazdek styropianowych (kupione na allegro) + sznurek


Gdy zdobyłam wszystkie elementy przystąpiłam do działania :) Prace podzieliłam sobie na 2 etapy: pierwszy to przygotowanie poszczególnych elementów łańcucha, a drugi to nawlekanie ich na sznurek.
Ponieważ moje bombki i gwiazdki nie posiadały otworów do przewlekania sznurka, otworek musiałam zrobić sama. Przekłuwanie bombek i gwiazdek wykonałam za pomocą wykałaczek i patyków do szaszłyków.



Bombki i gwiazdki można zostawić białe, takie jakie są. Ja postanowiłam się pobawić farbami i klejem z brokatem. Ta praca jest czasochłonna. Farba schnie długo, no chyba że posłużymy się suszarką do włosów :) Malując klejem z brokatem, ozdoby do wyschnięcia zostawiałam na noc. Następnego dnia wszystko było suche. Jeśli chodzi o farby, ja użyłam akwareli, bo takie jedynie miałam. Na zdjęciach widać jak się farba rozwarstwiła na styropianie. Ale efekt i tak mi się podoba :)







Zdecydowanie krótszym zajęciem jest pocięcie słomek na odcinki około 5 cm. Najlepiej będzie jak słomki będą różnokolorowe, łańcuch będzie wyglądał ciekawiej, radośniej :)



Kolejne elementy łańcucha to harmonijki z papieru kolorowego. Ja trafiłam na papier nie dość że kolorowo dwustronny to jeszcze z różnymi motywami. Świetna opcja. Wycinałam kwadraty 5 cm x 5 cm a potem składałam na połowę → na ćwiartki → na ósemki, a następnie wykonywałam przy pomocy ostrych nożyczek dziurkę do przewlekania.






Drugi etap to nawlekanie przygotowanych elementów. Dobrze jest mieć wzór łańcucha, ja sobie wymyśliłam jak poniżej:

-----O-----X----------X-----O-----X----------X-----O-----X----------X-----O-----X-----
Gdzie symbol:
oznacza pętelkę – początek łańcucha
----- oznacza słomkę
O – bombka
X – harmonijka
☆ – gwiazdka


Nawlekłam około 70 centymetrowy łańcuch. Resztę zapakowałam i wysłałam w prezencie :)

Myślę, że to ciekawa alternatywa dla gotowych łańcuchów choinkowych. Jeśli ktoś czerpie radość z prac manualnych, to tym bardziej zachęcam.


Pozdrawiam :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na majówkę - chrabąszcz majowy ;) | Promarker | 3d

Wyzwanie#2 Portret

Portret kogoś znanego ;) Kolejne wyzwanie to portret znanej osoby. Wyzwanie bardzo trudne, wystarczy popatrzeć na efekty ;) Czy ktoś się domyśla co to za znana osoba? Hm.. moja refleksja po tym wyzwaniu jest taka bym ćwiczyła więcej i więcej. Póki co przedstawiam swoje prace na takim poziomie jakie są.  Na powyższym filmie próbowałam odtworzyć kadr z baśni Into The Woods i jedną z głównych bohaterek, żonę Piekarza - w tej roli Emily Blunt. Jedna z moich ulubionych aktorek młodego pokolenia. Pozdrawiam :)

Proste kartki świąteczne w GIMP'IE