Przejdź do głównej zawartości

Świąteczne dekoracje na Eko torbie – DIY



Na zakupy, na książki, do pracy i w podróży … noszę przy sobie eko torbę. Myślę, że każdy taką lub podobną w domu posiada. Ja sama mam 4 sztuki. Często ich używam, ale niestety szybko się zużywają, szczególnie uchwyty są narażone na przedarcia i strzępienia. Pewnie wszystko zależy od materiału. Ale dziś chcę się skupić na tym jak możemy udekorować zwykłą eko torbę. W sklepach i w Internecie jest mnóstwo gotowych toreb z hasłami, nadrukami itp. 

Czemu by nie stworzyć własnego hasła, rysunku? :)


Kupiłam ostatnio torby w 3 kolorach. Myślę że ich żywotność przy codziennym używaniu to jakiś rok.
Wymyśliłam sobie, że chcę jedną z nich ozdobić, a że mamy okres przedświąteczny, to nadałam jej świąteczny charakter. Na początku myślałam o Mikołaju, ale pozostałam przy gwiazdkach, które przypominają też płatki śniegu. Zapraszam do prześledzenia zdjęć z malowania torby.

Materiały użyte:
- czerwona Eko torba
- biała farba do tkanin
- pędzel
- szablony gwiazd i śnieżynek
- papier, nożyczki, ołówek, taśma klejąca, przyda się też cyrkiel
 
 Pierwsze co należy przygotować to szablony. Ja wspomagałam się cyrklem i rozrysowałam sześciokąty foremne na okręgach o różnej średnicy (3, 5, 6 cm). Korzystałam z papieru kolorowego, choć kolor nie ma tu znaczenia. Wybrałam ten papier, bo łatwiej jest go zaginać i wycinać przy formowaniu gwiazdek. Minus jest taki, że nie jest on wystarczająco sztywny i przy malowaniu farba dostawała mi się pod szablon. Papier zaginamy wzdłuż linii i składamy, a potem ostrymi nożyczkami (najlepiej te do paznokci ze względu na wielkość;) ) wycinamy kształty, podobnie jak serwetki z papieru.



 Następnie za pomocą taśmy klejącej przytrzymujemy szablony do materiału. Polecam w środek torby włożyć twardą podkładkę, nie tylko dla płaskiego podłoża, ale również żeby farba nam nie przesiąkła na drugą stronę torby. Malujemy małym pędzlem od zewnątrz do środka by nie zadzierać krawędzi szablonów.

 A tak wyglądają pierwsze gotowe śnieżynki :) Moja rada - by szablony odrywać od materiału do 3-5 minut od malowania. Nie ma potrzeby trzymania ich dłużej, ponieważ farba zasycha a szablony razem z nią ;)


Farbę należy pozostawić do wyschnięcia na 5 h. Dla utrwalenia można jeszcze przeprasować. Moje śnieżynki nie są idealne. Jak pisałam powyżej, farba w niektórych miejscach dostała się pod szablon (kwestia miękkiego papieru do szablonów). Takie niekontrolowane nacieki farby można zatuszować czerwonym markerem. Ja wykonałam jeszcze kilka innych szablonów i dopełniłam tło torby.

A tak prezentuje się gotowa świąteczna torba ze śnieżynkami :)



Mam nadzieję, że ktoś odwzoruje lub zainspiruje się tym pomysłem. Jeśli ktoś czerpie radość z prac manualnych, to gwarantuje dobrą zabawę przy zdobieniu takiej torby.
Pozdrawiam :)
.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na majówkę - chrabąszcz majowy ;) | Promarker | 3d

Wyzwanie#2 Portret

Portret kogoś znanego ;) Kolejne wyzwanie to portret znanej osoby. Wyzwanie bardzo trudne, wystarczy popatrzeć na efekty ;) Czy ktoś się domyśla co to za znana osoba? Hm.. moja refleksja po tym wyzwaniu jest taka bym ćwiczyła więcej i więcej. Póki co przedstawiam swoje prace na takim poziomie jakie są.  Na powyższym filmie próbowałam odtworzyć kadr z baśni Into The Woods i jedną z głównych bohaterek, żonę Piekarza - w tej roli Emily Blunt. Jedna z moich ulubionych aktorek młodego pokolenia. Pozdrawiam :)

Proste kartki świąteczne w GIMP'IE